středa 23. května 2012

Dosažené vzdělání: střední s maturitou

Je nejvyšší čas za zvuků hudby z filmu The Artist vám převyprávět dění dnů minulých.
Po skončení písemných maturit jsme najela na finální učení před maturitou. I když jsem se to spíš snažila brát víc jako systém opakování, protože jsem doufala, že mi něco v hlavě zůstalo z testů, které jsme psali v průběhu roku. Ovšem v porovnání se svými kamarády jsem moc pilnou studentkou nebyla: vstávala jsem kolem deváté, učit se šla okolo desáté, zhruba kolem dvanácté jsem měla přečtených požadovaných 5 otázek a do dvou jsem měla pauzu a pak už jsem jen dočetla zbytek. Večer jsem už nic nedělala, i když jsem si neustále říkala, že si musím projít i češtinu a angličtinu. Tak tedy vypadalo posledních 14 dní.
Postupně jsem přicházela na to, že bych nejraději půlku otázek z biologie a jen několik málo otázek z chemie chtěla vyškrtnout. Z biologie to byly především otázky z člověka a systém krytosemenných rostlin, z chemie pak anorganika, jistá jsem si nebyla ani analytikou.
O víkendech učení trošku šlo stranou, jely jsme s mámou za babičkou a pak jsem se s kočkou hádala, že mi teda vážně nebude ležet na češtině, kterou se chci zrovna učit. Ta naše potvor mě kvůli tomu třikrát kousla :)
Předminulý trénink se v naší skupině objevila po delší době opět nevídaná aktivita způsobená nejspíše tím, že na rozdíl od loňského roku, je toho na červen přichystáno poněkud více. Večer jsme s nimi na chvíli zašly do hospody, jistěže si Kloboučník sedící vedle mě neodpustil poznámku u mé "ukecanosti"... Minulý trénink aktivitou ovšem neoplýval. Ale tak už to bývá :) Musím dát s Kloboučníkem nějak dohromady ty poiky, jasně že se mi... nechce :)
Tak tu tedy byla neděle před naším týdnem maturit. Přišlo mi neskutečné, že to tak rychle uteklo, svaťák, čtvrťák, celé studium na gymplu.
V pondělí bylo zahájení. Sešli jsme se tam celá třída, třídní nás oficiálně uvedl. Byl to zvláštní pocit. Paní předsedkyně vypadala velice příjemně a mile. A v 7.15 už nastupoval na potítko Horis, jakožto první náš maturant. Večer jsem mu psala, od mi obratem volal; oslavoval s rodinou. Matika 1, zeměpis 2, čeština 9/9, anglina 38/39. Přišlo mi nemožné ho trumfnout. A byla jsem na něj hrdá, že mám tak chytrého bratránka. Ještě dýl večer jsem byla tak nervní, že jsem chtěla brečet, blekotala jsem nesmysly a snad ani nevěděla jak se jmenuji.
Autobus a vše jsem ráno stihla. Před školou jsem potkala Niki a Eli, Kája se k nám později přidala. A pak už to jelo jak na běžícím pásu. Chvíli jsme se bavily s oktávou, chvíli obdivovali maturitní práce z výtvarky. Nervozita tu byla, strach rovněž, ale bylo to jiné než před tím. V hlavě zmatek a chaos. Čeština: 10 - Na západní frontě klid. Trochu okno, ale to bych měla asi u všeho z češtiny, její učení na mě moc stop nezanechalo. Angličtina: 21 - Traveling. Bezva. Jen kdybych ve druhé části nemusela hovořit o svých sportovních aktivitách. Já! Já, která se sportu prakticky nevěnuje :) Biologie: 23 - rozmnožovací soustava. Heh, Tak zrovna tohle jsem si vytáhnout nechtěla. Ne že bych se to neučila, ale prostě se mi o tom mluvit nechtělo. V zádech jsem měla Horise (ale upřímně o tom vůbec nevím), chtěl si nějakou bižuli poslechnout. Chemie: 30 - analytická chemie. Poslední otázka, u některých opomíjená, mě ale docela sedla.
Krátce po mém posledním výkonu si nás zavolali zpátky a oznámili výsledky. Čeština 8/9, angličtina 39/39 /pokud jsem tedy slyšela správně/, biologie 1, chemie 1. A abych vám prozradila tajemství celého dne, nikdo z úterních maturantů čtvrtého ročníku neměl hůř než za 2.
Večer jsme se vrátily do města a i s Horisem šly zapíjet. Později se k nám připojil ještě Kuna z oktávy, také úterní maturant, a Niki, Nikčin kluk :) Sedli jsme si na chvíli do parku, jenže tam se k nám přifařil nějaký chudák, co nechápal, jak moc se mu smějeme. U všech ďasů, jak jsme ho nemohli vystát. Nakonec jsme odešli s tím, že musíme do školy /chápejte, v devět večer/. Usadili jsme se na busáku, s rostoucím počtem vypitých lahví jsme byla více a více ukecaná, navzdory tomu že tam s námi byli lidé, které jsem moc neznala :) Nakonec jsme se přesídlili do klubu, kde jsme potkali Janne a Káju. V jedenáct jsem odjížděla.

Přijde mi neuvěřitelné, že už to mám za sebou. Ale svět neposkočil, žádná očekávaná změna nepřišla.
A před sebou už jen ty nejdelší prázdniny v životě (přepočítáno - dává to 4 měsíce).

.tak se mějte krásně, držím pěsti, pokud ještě nemáte odmaturováno, a nepřehánějte to s oslavami ;)
.páá

p.s. Děkuji. Děkuji za vaši ochrannou roku, kterou jste nade mnou drželi.

2 komentáře:

  1. Páni, tak to moc blahopřeji! Neskutečně krásné výsledky. :) U nás teda nebyla ta maturita žádná velká sláva. :/ Pět lidí se k ní ani nedostalo a rupli tři. Nevím no, já tomu učení také mohla dát víc, ale...jsem docela spokojená. Každopádně jinak? Státní maturita děs a hrůza. :/ Hrozná fraška...

    OdpovědětVymazat